• Acasă
  • /
  • Comunitate
  • /
  • TOP-ul firmelor de contabilitate, prezentat la o reuniune aniversară CECCAR Cluj PLUS Dan Mureșan: “Pentru noi e mereu o încercare desișul fiscal și legislativ”

TOP-ul firmelor de contabilitate, prezentat la o reuniune aniversară CECCAR Cluj PLUS Dan Mureșan: “Pentru noi e mereu o încercare desișul fiscal și legislativ”

Publicat: 22 septembrie, 2011 09:57

Actualizat: 23 martie, 2022 07:29

“Pentru noi întotdeauna a fost o încercare desișul fiscal și legislativ românesc. În fiecare zi ne lovim de fiscalitate și atunci suntem obligați să răspundem la aceste modificări ale legislației și pentru noi și pentru clienții noștri în orice moment”, a declarat Dan Mureșan, președintele Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, filiala Cluj (CECCAR), cu ocazia unei reuniuni a membrilor acestei organizații.Membrii CECCAR Cluj s-au reunit joi la City Platza pentru o triplă sărbătoare: 21 septembrie a fost Ziua Națională a Contabilului Român, a fost prezentat topul local al celor mai bune societăți membre CECCAR și au fost aniversați 90 de ani de la înființarea CECCAR în România (1921).În cadrul evenimentului, s-au acordat diplome de merit firmelor care au contribuit la dezvoltarea și calitatea serviciilor contabile locale. Locul ISC Finaco SRLLocul IISC ContaFiscal Servicii SRL SC Mad Expert SRL SC ScatCont SRL SC Cont Elit SRLLocul IIISC Class Servicii Financiare SRL SC Accounting Audit SRL SC Expert&Co SRL SC IlContab SRLCu aceeași ocazie s-au acordat și medalii aniversare unor dascăli care au format generații de contabili de-a lungul carierei lor.O astfel de medalie a primit prof. univ. Dr. Petru Iacob Pântea, fost președinte al Corpului Experților Contabili și mulți ani șeful catedrei de contabilitate din Facultatea de Științe Economice din Cluj. Au mai primit distincții Nicolae Samfir, Gică Mereu și Gheorghe Funar. Dan Mureșan: “Principala provocare a unui contabil este prezentarea adevărului”
altera
dan muresan presedinte CECCAR CLUJ
CECCAR are 2.000 de membri la Cluj, fiind a doua organizație profesională ca mărime din țară, după București.“Deși din profesia noastră s-au desprins alte profesii, specializări – auditul financiar, consultanții fiscali, evaluatorii, lichidatorii – am rămas un corp închegat cu o activitate intensă”, a declarat președintele CECCAR, Dan Mureșan.Principala provocare a unui contabil este, în opinia sa, prezentarea adevărului, „true and fair”, cum spune expertul contabil englez, adică “exprimarea unei realități prin informații financiare-economice”. “Aceasta este o mare provocare mondială, mai ales gândindu-ne la ultimii doi ani. Ceea ce s-a întâmplat în timpul crizei, acele mari falimente, este reproșat uneori experților contabili, care nu au prezentat informații financiar-economice în mod detaliat și la momentul oportun”, a declarat președintele CECCAR Cluj.O altă provocare pentru profesioniștii contabili este dinamica schimbării legislației financiar-contabile. „În fiecare zi ne lovim de fiscalitate și atunci suntem obligați să răspundem la aceste modificări ale legislației și pentru noi și pentru clienții noștri în orice moment. Ne-a obligat continuu să alergăm prin acest desiș al legislației românești, care de multe ori se modifică cu trei zile în urmă, înainte de a fi publicat actul normativ, de multe ori ne prinde pe picior greșit și de multe ori nici nu apar normele. Se publică un act normativ și nu se știe cum va fi pus în aplicare. Deci pentru noi totdeauna a fost o încercare desișul fiscal și legislativ românesc”, a spus Dan Mureșan, președintele CECCAR.Din desișul fiscal și legislativ, Dan Sicobean de la SC DS Invest SRL a extras într-o prezentare pentru membrii CECCAR mai multe oportunități de finanțare pentru IMM-uri.POS CCE 2007 – 2013
altera
ceccar cluj
Axa III „Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public” Domeniul Major de Intervenţie 3 – Susţinerea e-economiei Operaţiunea 1 „Sprijin pentru sisteme IT integrate şi alte aplicaţii electronice pentru afaceri”Ce anume se finanteaza prin acest program?Achiziţionarea de aplicaţii software, echipamente IT, alte mijloace fixe, servicii de consultanţă, audit şi training specializat necesare pentru:
  • Implementarea sau extinderea sistemelor ERP (Enterprise Resource Planning – Planificarea Resurselor Întreprinderii)- adica un sistem informatic integrat care asigură inter-operabilitatea tuturor departamentelor din cadrul unei companii, din punct de vedere al proceselor derulate. Un sistem ERP include module de software pentru toate activităţle unei companii: producţie, comenzi, contabilitate, furnizori, depozite, transport, resurse umane etc.;
  • Implementarea sau extinderea de sisteme pentru relaţii cu clienţii (CRM)- adica un sistem informatic integrat folosit de un agent economic pentru planificarea şi controlul activităţilor pre şi post vânzare. CRM include toate aspectele referitoare la prospectarea pieţii, atragerea clienţilor, incluzând call center, departament de vânzări, marketing, suport tehnic, etc.
  • Implementarea de soluţii software pentru design şi/sau producţie, pentru îmbunătăţirea managementului ciclului de viaţă al produselor;
  • Implementarea sistemelor informatice de analiză economică şi suport decizional (business intelligence systems) şi a altor aplicaţii electronice pentru managementul afacerii.
Beneficiari eligibili
  • Pentru a beneficia de finantare trebuie indeplinite urmatoarele conditii:
  • Solicitantul este înregistrat la Registrul Comerţului ca societate comercială şi operează pe teritoriul României
  • Solicitantul este microîntreprindere, întreprindere mică sau mijlocie, definită astfel de Legea nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare
  • Solicitantul nu a mai beneficiat de sprijin financiar din fonduri publice, inclusiv fonduri UE, în ultimele 36 de luni, sau nu derulează proiecte finanţate în prezent, parţial sau în totalitate, din alte surse publice, pentru acelaşi tip de activităţi, în cadrul unor proiecte similare cu cel ce constituie obiectul prezentei cereri de finanţare
  • Solicitantul nu are datorii restante fata de bugetul de stat
  • Solicitantul nu a beneficiat în ultimii doi ani fiscali şi în anul în curs de ajutor „de minimis” care, cumulat cu suma pe care o solicită, să depăşească echivalentul în lei a 200.000 Euro
  • Solicitantul înregistrează profit din exploatare în ultimul exerciţiu financiar încheiat
  • Solicitantul nu a fost subiectul unui ordin/decizie de recuperare a unui ajutor de stat
  • Solicitantul nu se află în situaţia de insolvenţă sau lichidare, afacerea sa nu este condusă de un administrator judiciar, nu are restricţii asupra activităţilor sale, iar acestea nu sunt puse la dispoziţia creditorilor
  • Reprezentantul legal nu a suferit condamnări definitive , nu este subiectul unui conflict de interese
  • Solicitantul nu se află în dificultate
Alte informatii generale
  • Perioada de depunere a proiectelor: 05.10.2011 – 31.03.2012
  • Buget alocat : 280 mil lei, echivalentul a aproximativ 65 mil eur
  • Valoarea finantarii : intre 45.000 lei – 1.200.000 lei
  • Finantare nerambursabila : 70% din valoarea eligibila a proiectului in cazul microintreprinderilor si a intreprinderilor mici si 60% in cazul intreprinderilor mijlocii
POS CCE 2007 – 2013Axa III „Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public” Domeniul Major de Intervenţie 3 – Susţinerea e-economiei Operaţiunea 2 „Sprijin pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic şi a altor soluţii on-line pentru afaceri”Ce anume se finanteaza prin acest program:
  • altera
    Membrii CECCAR 6
    Achiziţionarea de aplicaţii software, echipamente IT şi alte mijloace fixe necesare, servicii de consultanţă şi training specializat pentru:
  • Implementarea de sisteme informatice de comerţ electronic;
  • Implementarea de sisteme informatice pentru licitaţii electronice;
  • Implementarea de sisteme informatice pentru tranzacţii electronice securizate;
  • Implementarea de sisteme informatice de e-payment (plăţi electronice);
  • Implementarea de sisteme de e-learning (învăţământ la distanţă) pentru IMM-uri;
  • Implementarea altor sisteme informatice pentru dezvoltarea/optimizarea activităţii companiei.
Alte informatii generale
  • Valoarea finantarii : intre 45.000 lei – 1.850.000 lei
  • Finantare nerambursabila : 70% din valoarea eligibila a proiectului in cazul microintreprinderilor si a intreprinderilor mici si 60% in cazul intreprinderilor mijlocii
POS CCE 2007 – 2013Sprijin financiar în valoare de până la 1.065.000 de lei acordat pentru investiții productive în IMM-uriCe anume se finanteaza prin acest program?
  • Crearea unei noi unitati de productie
  • Extinderea unei unitati existente pentru cresterea capacitatii de productie
  • Diversificarea productiei unui amplasament existent
  • Modernizarea intreprinderii, inclusiv schimbari in procesul de productie al unui amplasament existent
  • Achizitionarea de bunuri intangibile cum ar fi: software, licente, know how sau solutii tehnice nebrevetate
  • Consultanta si instruire specializata strict legate de activitatile de investitii specificate anterior
Cheltuieli eligibile
  • Achizitia de teren ( eligibil in limita a 10% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului)
  • Achizitia si constructia de spatii productive ( in limita a 50% din totalul cheltuielilor eligibile)
  • Achizitia de instalatii si echipamente
  • Achizitia de aplicatii informatice
  • Achizitia de brevete, licente, know how si solutii tehnice nebrevetate
  • Consultanta specializata
  • Instruire specializata pentru personalul operativ
Alte informatii generale
  • Bugetul alocat pentru urmatoarea sesiune de depunere de proiecte: 611, 6 milioane lei echivalentul a aproximativ 145 milioane eur
  • Finantarea maxima: 1.075.000 lei echivalentul a aproximativ 250.000 eur dar nu mai mult de:
  • 70% din valoarea cheltuielilor eligibile in cazul intreprinderilor mici
  • 60 % valoarea cheltuielilor eligibile in cazul intreprinderilor mijlocii
  • In regiunea Bucuresti Ilfov finantarea se diminueaza cu 10%
Programul Național de Dezvoltare de Dezvoltare Rurală
  • Masura 312 – Microintreprinderi din zona rurala, activitati non agricole
  • Masura 313 – Activitati turistice in zona rurala
Finanţări Guvernamentale
  • Programul Kogalniceanu
  • Programul de compensatie a dobanzilor pentru creditele de investitii in lei
  • Program de finantare a IMM-urilor in baza HG 1164/2007

ULTIMELE ȘTIRI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
DIN ACEEAȘI CATEGORIE
8 iulie, 2025
Unda verde pentru cel mai mare proiect de investiții din Baciu
4 iulie, 2025
Când va fi deschis Centrul de deșeuri cu aport voluntar din comuna Baciu
1 iulie, 2025
Prima creșă din Baciu se deschide în acest an
1 iulie, 2025
Noua creșă de pe strada Venus din Baciu, spre finalizare în ritm alert
26 iunie, 2025
Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!“

Primăria Baciu se pregătește să implementeze cel mai mare proiect de investiții de până acum: ...

Unda verde pentru cel mai mare proiect de investiții din Baciu

Centrul de deșeuri cu aport voluntar din comuna Baciu mai are nevoie doar de containere ...

Când va fi deschis Centrul de deșeuri cu aport voluntar din comuna Baciu

Primarul comunei Baciu, Balázs János, a anunțat că creșa de pe strada Transilvaniei amenajată în ...

Prima creșă din Baciu se deschide în acest an

Să alegi un cadou pentru o iubită născută sub un semn de foc nu e ...

Iubita ta este Leu, Berbec sau Săgetător? Iată ce cadou să îi cumperi pentru a o impresiona!

Federația Patronatelor din Industria Ospitalității din România apreciază că statul este în insolvență și că ...

FPIOR: Statul este în insolvență. Măsurile anunțate sunt ca ale înecatului: ne vor duce la fund definitiv!

Federația Patronatelor din Industria Ospitalității din România a obținut astăzi, în mod oficial, statutul de ...

Federația Patronatelor din Industria Ospitalității din România a devenit organizație reprezentativă la nivel național

Primarul comunei Baciu, Balázs János, a anunțat că lucrările la creșa care se construiește pe ...

Noua creșă de pe strada Venus din Baciu, spre finalizare în ritm alert

IZED BETAINVEST SRL din Cluj-Napoca, a demarat în calitate de Beneficiar, implementarea proiectului ”Digitalizarea firmei ...

Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!“
Success message!
Warning message!
Error message!