Un eveniment inedit care prezintă Romania prin intermediul afișului publicitar va fi deschisă la Cluj-Napoca, în perioada 19 ianuarie – 17 februarie 2012.Reclame din 1901 până în 2000 vor face deliciul publicului care descoperă atât arta declanșată de industria advertisingului de-a lungul unui secol, cât și transformările de ideologie și mentalitate pe care le-a simțit România în această perioadă.Expoziția Un secol de publicitate în România, coordonată de Ancuța-Lăcrimioara Chiș și Ucu Bodiceanu prezintă arta, economia, istoria și schimbările sociale din România secolului XX prin intermediul unui instrument modern și fascinant: reclama.„Încă de la începutul secolului, publicitatea se pregătește să devină, nu numai un motor al actului de consum, ci prefigurează și anumite comportamente de imitat. Reclama vinde speranțe, produse ideale și servicii ireproșabile, nemaifiind la stadiul rudimentar de a face pur și simplu cunoscut un produs. Ea vinde vise, iar acesta este marele merit al noii industrii publicitare. Opulența și bogăția interbelică pot fi citite în casetele publicitare sau în paginile ample ale revistelor, ziarelor și almanahurilor, în care produse și servicii de lux, cele mai noi și mai rafinate invenții, ori mărfuri banale sunt prezentate atât de stilat, încât această perioadă poate fi definită ca maxim al eleganței și rafinamentului, sau ca întruchipare a gustului desăvârșit”, au explicat organizatorii.Expoziția va fi deschisă la Galeriile Expo Economica, la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA) de pe strada Theodor Mihali, nr. 58-60.
“Un secol de publicitate în România”, o expoziție inedită la Cluj
ULTIMELE ȘTIRI