Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN) a obținut recent o performanță remarcabilă la nivel mondial în domeniul academic. Potrivit www.topuniversities.com, instituția s-a poziționat în intervalul 351-400 la secțiunea de Inginerie Mecanică în cadrul celei mai recente ediții a clasamentului Quacquarelli Symonds (QS) World University Rankings by Subject 2024.
Acest rezultat excelent marchează o recunoaștere internațională a standardelor înalte de calitate și a impactului semnificativ al cercetării desfășurate în cadrul UTCN. Alături de universitățile de prestigiu din întreaga lume, prezența în acest segment al clasamentului QS confirmă nivelul superior de pregătire al absolvenților, colaborările eficiente și contribuțiile valoroase aduse în domeniul ingineriei mecanice.
Alte rezultate notabile obținute de UTCN în cadrul aceluiași clasament internațional includ poziționarea departamentului de Inginerie Electrică în intervalul 451-500, precum și plasarea Informaticii în intervalul 601-650.
Clasamentul QS World University Rankings by Subject evaluează instituțiile de învățământ superior pe baza a cinci indicatori cheie: reputația academică, reputația angajatorilor, citările per lucrare de cercetare, indexul H (care măsoară productivitatea și impactul cercetărilor) și rețeaua internațională de cercetare.
În total, șapte universități românești au reușit să se claseze în diverse domenii ale clasamentului QS pentru anul 2024, un semn al progresului semnificativ înregistrat de sistemul de educație superior din țară. Dintre acestea doar două sunt universități tehnice, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN) și Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București (UNSTPB).
Per ansamblu, UTCN se clasează în intervalul 1201 – 1400 din peste 29.500 de universități la nivel global și pe locul 70 în topul universităților din Europa de Est (Europe University Rankings – Eastern Europe). Poziționarea de vârf a UTCN în clasamentul QS servește drept sursă de inspirație și motivație atât pentru studenți și cadre didactice, cât și pentru cercetătorii instituției, evidențiind potențialul și oportunitățile disponibile în cadrul universității.