Noua pista de la Aeroportul Cluj ar trebui pelungită spre oraș cu 200 de metri, pentru ca la capătul spre Apahida să nu se suprapună sistemul de balizaj peste centura Apahida. Cam aceasta ar fi concluzia celor de la drumuri, în urma întâlnirii cu conducerea Aeroportului Cluj și cu cea a Consiliului Județean. Scandalul pe tema suprapunerii celor doua proiecte, a pisetei de 3.500 de metri si a centurii de la Apahida, a izbucnit acum o saptamana, cand sefii Consiliului Judetean au declarat in emisiunea lui Raul Chis de la Transilvania L!VE ca noua pista de 3.500 de metri a Aeroportului se va apropia cand va fi finalizata prea mult de centura astfel incat traficul aerian va fi perturbat.Acum, consiliul judetean construieste o prima portiune a pistei, de 2.100 de metri, lucrare evaluata la 40 de milioane de euro si care urmeaza sa fie finalizata in toamna acestui an. Urmeaza o alta lucrare complexa, de deviere a Somesului (27 de milioane de euro), in vederea finalizarii restului pistei, pana la 3.500 de metri. Lucrarea ar putea dura 2-3 ani. Problema este ca daca a doua portiune a pistei va fi construita integral spre aeroport, intre capatul pistei si centura care este realizata deasupra solului, pe un terasament de peste un metru, ar mai ramane doar 200 de metri. Practic, sistemul de balizaj s-ar intersecta cu centura.Au fost avansate tot felul de solutii: unii cer ca centura sa fie reconstruita pentru a ocoli zona de aterizare-decolare, altii s-au gandit la un tunel de 700 de metri pe sub zona de balizaj iar altii la semafoare functionale pentru masini in momentul in care aterizeaza avioanele. Ultima solutie ar fi ca a doua parte a pistei spre Apahida sa aiba 1.200 de metri si nu 1.400 de mtri, iar cei 200 de metri ramasi sa se faca la celalalt capat, spre oras.
VEZI SOLUȚIA pentru pista care încalecă centura Apahida în proiect
ULTIMELE ȘTIRI